EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER


Merkezimiz Matematik Öğretmeni Ceren ŞİMŞEK YASTI tarafından hazırlanan Matematik dersine bakış açımızı değiştiren " Eğlenerek Öğreniyorum " düşüncesi ile yaptığımız etkinlikler Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında eğitimde iyi örnek kabul edilmiştir.
ÜSLÜ CUP GAME
Matematik öğretmenimiz Ceren ŞİMŞEK YASTI rehberliğinde öğrencileri ile gerçekleştirdiği bu çalışmalar Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında ele aldığımız matematik öğrenme çıktılarını yenilikçi matematik öğrenmelerine entegre etmek, Eğlenerek, öğrenmek ve disiplinler arası çalışmalar yaparak yeni öğrenme boyutları kazandırmaktır.
6.sınıf Matematik dersi Üslü ifadeler konusunu eğlenceli hale getirmek amacıyla oyun tasarladık.
Amacımız öğrenciler oyunu hazırlarken kendi grupları ile işbirliği yapmaları , oyun sonunda ise öğrenme kalıcılığını artırmaktır.
Fon karton ya da mukavva kartona bardak yardımıyla daireler çizilir.
(Kartonu, iki grup olmasını istersek iki bölmeye ayırırız ve her iki gruba da aynı üslü ifadeleri yazarız.)
Bardağın altında kalan daireye 6.sınıf öğrenme çıktısına uygun üslü ifade ya da üslü ifadenin değeri yazılır. Bardağın üstünde kalan kısıma ise eşitleri yazılır.Öğrencilere sorulan üslü ifadelerin eşitini öğrencilerden bulmasını isteriz. Doğru yanıtın bardağını bulup en hızlı kapatan öğrenci puan kazanır. Oyun bitiminde 2 gruba ayırdığımız kısımlarda en fazla bardağı olan grup oyunu kazanır.
RENKLERİN KÜMESİ
Matematik öğretmenimiz Ceren ŞİMŞEK YASTI rehberliğinde öğrencileri ile gerçekleştirdiği bu çalışmalar Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında ele aldığımız matematik öğrenme çıktılarını yenilikçi matematik öğrenmelerine entegre etmek, Eğlenerek, öğrenmek ve disiplinler arası çalışmalar yaparak yeni öğrenme boyutları kazandırmaktır.
CIRCE MAGAZINE: STEAM EDITION (2019) Makalesi incelenip A Colorful STEAM Activity kısmında renklerin matematiksel boyutu ele alınmış aynı zamanda disiplinler arası çalışma ile farklı öğrenme çıktıları ile farkındalık oluşturulmuştur. Bu makaleyi inceleyip gerekli materyalleri edindikten sonra 6.sınıf Kümeler konusunda kesişim, birleşim ve alt küme kavramlarının bu şekilde öğretimi amaçlanmıştır.
Çalışmamızın uygulanışı:
Kırmızı, mavi ve yeşil ışık kaynakları ile Venn Şeması oluşturacak şekilde ışık kaynakları yansıtılmıştır. Kesişim sonucu farklı renkler ortaya çıkmıştır.
Kesişim ve birleşim konusundan önce
Işığın ana renkleri neler?
Boyanın ana renkleri neler?
Kullanılan ışık kaynağı sayısına göre alt küme sayımız değişir mi? Sorularına cevap aradık.
Bu sayede hangi renklerin kesişimi ile hangi renkler meydana geliyor soruları cevaplandırılmıştır.
Aynı zamanda Geometri dinamik yazılımı olan Geogebra ile de bu renkleri öğrencilerin oluşturması sağlanmış kesişim ve birleşim kavramlarını kendileri, renkler aracılığı ile keşfetmişlerdir.



