Projemiz Hakkında
PROJE ÖZETİ
Proje Adı: E-STEAMSEL; STEAM ve SEL ile Gençleri Geleceğin İşgücü Piyasasına Hazırlamak
Proje Numarası: 2021-1-NO01-KA220-SCH-000032511
Konsorsiyum ortaklığımız, Norveç (STK) koordinasyonunda Portekiz (üniversite), Slovenya (STK), Türkiye (Bilim ve Sanat Merkezi), Romanya (ortaokul) ve Türkiye'den (İlkokul) oluşmaktadır. Üniversiteleri, sivil toplum kuruluşlarını ve okulları bir araya getiren e_STEAMSEL projesinin amacı, bugünün gençlerini geleceğin iş dünyasına hazırlamaktı. Özellikle kız çocuklarının STEAM ve SEL alanlarındaki beceri ve yeterliliklerini geliştirmeyi amaçladık. Asıl hedefimiz, gerçek yaşam problemlerine dayalı olarak STEAM ve SEL öğrenme alanlarında sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek problem tabanlı öğrenme yöntemine uygun etkinlik planları oluşturmaktı. Bu faaliyet planlarıyla, öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin STEAM ve SEL'deki beceri ve yeterliliklerini geliştirmektir
AMAÇLARIMIZ;
• STEAM ve SEL eğitiminde birden fazla dezavantajı olan kızların ve gençlerin katılımını sağlamak. • Öğretmenler, okullar ve ebeveynler arasında farkındalığı ve duyarlılığı artırmak. • STEAM ve SEL öğrenme alanlarında kapsayıcılığı, eşitliği ve kolay erişimi sağlamak. • Dezavantajlı gençlerin ve kızların beceri tabanlı okuryazarlığını artırmak. • Öğretim ve öğrenme süreçlerinde dijital içerik ve dijital becerilerle desteklenen dönüşüm sağlamak. • Öğrencileri öğrenme etkinliklerine dahil etmenin yenilikçi yollarını geliştirmek.
• Her iki cinsiyet için de proje sonuçlarına eşit erişimi sağlamak. Gerçekleştirilen Hedefler: • Yenilikçi öğrenme çözümleri için sanal platform geliştirmek. • Model tabanlı e-öğrenme platformu oluşturmak. • Üç bölüm için materyaller üretmek. • Beceri tabanlı öğrenme e-materyalleri (STEAM) (IO1) geliştirmek. • Sosyal ve Duygusal Öğrenme etkinlikleri oluşturmak (IO2). • Ebeveynler ve Öğrenciler için Etkileşimli Danışmanlık Hizmetleri sağlamak (I03). Hedef gruplar; Dezavantajlı gençler (9-18) 9-18 yaş grubuyla çalışan öğretmenler, okul ve ebeveynler KARAR VERİCİLER, Politika oluşturucular, STK'lar, gençlik çalışanları ve kamu.
AŞAĞIDAKİ ÇIKTIYI ÜRETTİK;
IO1; KIZ VE ERKEK ÇOCUKLAR İÇİN STEAM: Projemizin e-öğrenme platformunda problem çözme ve yaratıcı düşünmeyi birleştirerek etkinlik planları ve kılavuz kitaplar aracılığıyla disiplinler arası STEAM becerileri geliştirdik. Bu kılavuzlar öğretmenlere STEAM öğretimi için yöntemler, teknikler ve uygulama önerileri sunmaktadır.
IO2: SEL / SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞRENME: SEL öğrenme alanında, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarda kullanmaları için etkinlik planları ve bir kılavuz kitap oluşturuldu.
03; VELİLER VE ÖĞRENCİLER İÇİN ETKİLEŞİMLİ DANIŞMANLIK HİZMETLERİ; Bu fikri çıktı kapsamında, veliler ve öğrenciler için danışmanlık hizmetleri ve farkındalık materyalleri oluşturuldu. Öğrencilerin kendilerini tanımalarına ve gerçekleştirmelerine yardımcı olmak için materyaller hazırlandı, velilerimizin farkındalığını artırmak için materyaller hazırlandı ve dijital ortamda sunuldu.
Öğretmenler için iki LTTA etkinliği gerçekleştirildi; 1.LTT; PORTEKİZ UPT: STEAM alanında bir haftalık bir kurs düzenlendi. 'KIZLAR VE ERKEKLER İÇİN STEAM Konferansı' uluslararası düzeyde düzenlendi. 2.LTT; SLOVENYA: SEL öğrenme modeline uygun içerik üretmeye odaklandı. : "Herkes İçin Sosyal ve Duygusal Öğrenme" Konferansı düzenlendi. Projenin ömrü boyunca 4 TPM gerçekleştirildi. Bunların dışında her üç ayda bir ve ihtiyaç duyulduğunda çevrimiçi toplantılar düzenlendi. Yerel düzeyde 6 çoğaltıcı etkinlik düzenlendi. Bilim ve Sanat Festivali düzenlendi. Pilot uygulamalar üç okulumuzda öğrenci, öğretmen ve velilerin katılımıyla gerçekleştirildi ve değerlendirildi. Yaygınlaştırma faaliyetleri gerçekleştirildi.
Daha Fazla Bilgi İçin
E-öğrenme Platformu: http://elearn-e-steamsel.upt.pt/
Proje Web sitesi : https://e-steamselproject.com/